Danes je 8.6.2025

Input:

Ur. l. RS 3730/2017, Zakon o množičnem vrednotenju nepremičnin, z dne 11.12.2024

ZAKON
O MNOŽIČNEM VREDNOTENJU NEPREMIČNIN
(ZMVN-1)



Zadnja sprememba
Številka
Veljavno od
Zakon o spremembah in dopolnitvi Zakona o množičnem vrednotenju nepremičnin (ZMVN-1C)
3101/2024
11.12.2024
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Ta zakon ureja pravila, postopke in merila za množično ocenjevanje vrednosti nepremičnin v Republiki Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: množično vrednotenje) za namene obdavčenja in druge javne namene, določene z zakonom.
2. člen
(pojmi)
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, pomenijo:
1.  Množično vrednotenje je sistem standardiziranega ocenjevanja vrednosti nepremičnin na podlagi podatkov o trgu nepremičnin in podatkov o nepremičninah, ki so vpisani v uradnih evidencah.
2.  Posplošena vrednost nepremičnine je rezultat množičnega vrednotenja. Posplošena vrednost je ocena tržne vrednosti nepremičnine, izračunane z modeli množičnega vrednotenja in podatki o nepremičnini, ki so na dan pripisa posplošene vrednosti evidentirani v evidenci vrednotenja. Tržna vrednost nepremičnine je tržna vrednost v skladu z Mednarodnimi standardi ocenjevanja vrednosti Odbora za mednarodne standarde ocenjevanja vrednosti. Tržna vrednost nepremičnine odraža njeno najgospodarnejšo rabo.
3.  Modeli množičnega vrednotenja so z metodami množičnega vrednotenja določena pravila, ki opredeljujejo, katere lastnosti nepremičnine vplivajo na njeno vrednost na trgu in velikost njihovega vpliva, ter omogočajo istočasen, sistematičen in enoten pripis posplošene vrednosti večjemu številu nepremičnin.
4.  Metode množičnega vrednotenja so statistične in druge matematične metode obdelave podatkov o trgu nepremičnin za namene določanja modelov množičnega vrednotenja.
5.  Podatki o nepremičnini so podatki o lastnostih in o identifikaciji nepremičnine, razen podatkov o lastniku nepremičnine.
6.  Nepremičnina za namene tega zakona je nepremičnina, kot jo določa zakon, ki ureja evidentiranje nepremičnin. Nepremičnino sestavlja ena ali več enot vrednotenja.
7.  Enota vrednotenja je del stavbe ali del zemljišča, ki se glede na lastnosti, določene na podlagi klasifikacij namenske in dejanske rabe, vrednoti z enim modelom vrednotenja.
8.  Posebna enota vrednotenja je del, ena ali več nepremičnin, ki se na podlagi kriterija najgospodarnejše rabe zaradi opravljanja dejavnosti bencinskih servisov, marin in pristanišč ter pridobivanja električne energije vrednotijo kot ena enota.
9.  Lastnik ali lastnica nepremičnine (v nadaljnjem besedilu: lastnik nepremičnine) za namene tega zakona je oseba, ki je v evidencah o nepremičninah, ki se vodijo na podlagi predpisov o evidentiranju nepremičnin, vpisana kot lastnik.
10.  Upravljavec nepremičnine za namene tega zakona je oseba, ki se v skladu z zakonom, ki ureja evidentiranje nepremičnin, šteje za upravljavca nepremičnine. Določbe, ki se nanašajo na lastnika nepremičnine, se uporabljajo tudi za upravljavca nepremičnine, razen če ta zakon določa drugače.
11.  Oseba, ki opravlja dejavnost, je za namene tega zakona oseba, ki opravlja dejavnost na posebnih enotah vrednotenja. Določbe, ki se nanašajo na lastnika nepremičnine, se uporabljajo tudi za osebo, ki opravlja dejavnost, razen če ta zakon
Najbolj brani članki
več člankov
Najbolj priljubljeni seminarji

Obračunavanje plač in drugih prejemkov v javnem sektorju z novostmi v 2025

Na seminarju vas bomo seznanili z obračunom plač za negospodarstvo, ki ima svoje posebnosti ter zakone, na katere je potrebno paziti. S 1. 1. 2025 nas je pričakalo kar nekaj sprememb, ki jih morate poznati in upoštevati pri nadaljnjem delu. Dočakali smo namreč nov Zakon o skupnih temeljih sistema plače v javnem sektorju, ki na novo postavlja plačni sistem v javnem sektorju ter nadomešča veljavni Zakon o sistemu plač v javnem sektorju. Pogledali bomo tudi, kako je z letnim dopustom in regresom za letni dopust, delovno uspešnostjo in napredovanjem v 2025.

Več informacij >>>


Financiranje šolskih in obšolskih dejavnosti (šola v naravi, tabori, erazmus+ ,....) v osnovnih in srednjih šolah ter vrtcih po novem, s primerom izračuna

Seminar se bo nanašal na izplačila spremstva strokovnih in drugih delavcev v šoli v naravi, taboru, erazmus+,….) Glede na spremembe kolektivne pogodbe na področju vzgoje in izobraževanja, upoštevanju normativov za spremstvo organiziranih oblik vzgojno -izobraževalnega dela  in pravilnika o financiranju šole v naravi. Katera izplačila pripadajo delavcu za spremstvo otrok za dva ali več dni, poleg dodatka za spremstvo? Kako izračunati strošek šole v naravi ali drugih taborov? Kakšen je strošek učenca na šoli v naravi ali drugih taborih?  

Več informacij >>>